marți, 19 noiembrie 2013

Media Prom sau primul pas spre viitor.

   Studenţia, în opinia mea, este perioada în care trebuie să fii cât mai activ cu putinţă, pe toate planurile. Mergand pe ideea că nu vreau să treacă nimic pe lângă mine, ci să gust din tot: bun sau rău, am hotărât să mă implic în cât mai multe lucruri, încă de la începutul perioadei mele de studentă la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării. Acesta a fost primul gând cu care m-am prezentat la preselecţiile pentru Media Prom. Eram convinsă că este un alt concurs superficial de Miss şi Mister şi că întreagă preselecţie constă într-o scurtă prezentare, eventual, şi trei paşi pentru a se vedea cât de bine mişti şoldurile. Eram obişnuită cu acele concursuri din liceu şi chiar de la alte facultăţi, în care fetiţele frumoase defilau în rochii care să le pună în evidenţă cât mai mult formele, iar băieţii profitau de fiecare ocazie că să le arate domnişoarelor abdomenul lor splendid.
   Am fost surprinsă când am întâlnit-o prima dată pe Elena Filip, cea care, ajutată de alte persoane, realiza preselecţiile. Am apreciat dezinvoltură ei, inteligenţa şi nonconformismul, dar, în special, ideea ei de bal. Părea un om cu experienţă, de la care ai ce învaţă şi nu m-am înşelat absolut deloc. Realizatoare a conceptului de Media Prom, Elena ne-a spus că în decursul celor două luni, până la concurs, dacă vom fi aleşi, vom avea parte de ceva cu totul diferit, că ne va plimbă prin tainele Jurnalismului, PR-ului şi Publicităţii. Pentru prima dată am văzut lucrurile cu totul altfel. Întreagă mea idee preconcepută despre superficialitatea balului dispăruse. Cel mai interesant mi s-a părut miza: internshipuri. Începutul unor posibile cariere.
   Lucrurile s-au schimbat pentru mine şi mai mult în momentul în care am auzit ce probe presupune preselecţia. Nu conta frumuseţea. Nu cea fizică, ci cea intelectuală, pentru că probele urmăreau creativitatea, cursivitatea în vorbire, dar şi capacitatea noastră de a scrie corect gramatical.
Am fost aleasă şi m-am simţit norocoasă. Am simţit că e ceva interesant în mine. Am cunoscut oameni frumoşi spirituali. Colegii mei sunt, fiecare în parte, oameni de la care poţi învaţă, oameni care ştiu să se distreze, cu care poţi rade fără încetare şi, nu în ultimul rând, oameni cu un suflet cald, bun. Am plâns şi am ras împreună în decursul acestei luni trecute.
   Prin intermediul Media Prom am aflat, până acum, lucruri ale meseriei de jurnalist sau relationist, care nu sunt scrise în cărţi. Lucruri trăite, lucruri pe care coordonatoarea noastră a avut bunăvoinţa să ni le împărtăşească, lucruri direct venite din experienţă ei. Tot ea ne-a făcut cunoştinţă cu oameni importanţi din PR, televiziune, jurnalism şi publicitate. Oameni creativi, profesionişti, cu care am putut stă de vorba şi care ne-au împărtăşit experienţele lor mai mult sau mai puţin plăcute. Oameni care ne făceau să gândim: "Vreau să fiu că tine!"
   Probele pentru care ne pregătim intens sunt, şi ele, diferite, realizate special pentru a ne reliefa calităţi precum inteligenţa, creativitatea, simţul umorului, iar juriul va fi format din persoane din media, profesionişti.
   În concluzie, Media Prom este mai mult decât un concurs, e primul pas spre viitorul nostru profesional. Mai puţin de o luna ne desparte de concursul propriu-zis. Internshipurile pe care le-am putea câştigă sunt, pentru noi, miza supremă. Prin ochii inocenţi şi larg deschişi ai unor studenţi la început de drum, ele par fundamentul dezvoltării armonioase spre omul complet şi complex care ne dorim, fiecare în parte, să devenim.

Niciun comentariu: